جستجوی مطلب مورد نظر:

توافق نامه کاربری
تعداد بازدید: 9975
7/29/2015 6:14:40 PM

خدماتی که در وب سایت www.honareman.com   و اپلیکیشن هنرِ من ،خرید و فروش هنرهای دستی در دسترس شما می باشد توسط  بازار اجتماعی خرید و فروش هنرهای دستی هنرِ من  ارائه می گردد. در صورت عدم پذیرش قوانین و قواعد این توافق نامه شما قادر به استفاده از خدمات سایت نخواهید بود.

ماده 1- طرفین توافق نامه

این توافق نامه فی ما بین بازار اجتماعی خرید و فروش هنرهای دستی هنرِ من از یک طرف و کاربران اینترنتی اعم از خریداران و فروشندگان از طرف دیگر در جهت تسهیل معاملات و افزایش امنیت در فضای اینترنتی با رعایت قوانین و مقررات جاری کشور منعقد می‏گردد. بازار اجتماعی خرید و فروش هنرهای دستی هنرِ من از این پس در این توافق نامه هنر من یا سایت نامیده می شود و کلیه حقوق مادی و معنوی آن در اختیار این سایت قرار دارد.

ماده 3- مدت اعتبار توافق نامه

این توافق نامه از هنگامی که کاربر با آن موافقت می نماید تا زمانی که به یکی از دلایل قراردادی یا قانونی فسخ شود معتبر خواهد بود. بدیهی است قوانین قرارداد به صورت یکطرفه و تنها از سوی سایت امکان پذیر می باشد.

تبصره - جبران خسارت های وارده ای که با فسخ قرارداد به وجود می آید صرفا به عهده طرف مقابل سایت خواهد بود.

ماده 4- شروط توافق نامه

1-4 شرایط عضویت کاربر

در مورد اشخاص حقیقی، تنها اشخاص بالای 18 سال که مقیم ایران باشند می توانند به عضویت هنر من درآمده و از خدمات آن در مقام خریدار یا فروشنده استفاده نمایند. با توجه به این که در هنر من، این امکان وجود دارد که کالاهایی برای سنین پایین 18 سال هم ارائه شود، برای خرید این دسته از کالاها، باید والدین برای فرزند خود اقدام کنند. همچنین اشخاص حقوقی که در دفاتر ثبت موسسه ها و موسسات غیرتجاری جمهوری اسلامی ایران به ثبت رسیده باشند نیز می توانند عضو این سایت شده و از خدمات سایت استفاده نمایند. اما در صورت ورود اطلاعات شخصی غیرواقعی و نادرست، کلیه عواقب ناشی از آن صرفا متوجه کاربر خواهد بود.

ماده 2- موضوع توافق نامه

موضوع قرارداد عبارت است از ایجاد و ارائه شبکه ای مطمئن که در آن کاربران اینترنت، اعم از خریداران و فروشندگان، با استفاده از تسهیلات سایت اقدام به خرید و فروش اینترنتی می نمایند. کاربران اینترنتی می توانند در هر جای ایران، کالای مورد نظر خود را با استفاده از سایت www.honareman.com مورد مبادله قرار دهند. لازم به ذکر است کلیه مفاد این قرارداد مطابق با ماده 10 قانون مدنی و قوانین جاری جمهوری اسلامی ایران می باشد.

2-4 تعیین نام کاربری و رمز عبور

عضویت در "هنرِ من" رایگان است .جهت استفاده از خدمات سایت، کاربر می بایست هنگام ثبت نام، نام کاربری و رمز عبور برای خود تعیین نماید. با انتخاب نام کاربری و رمز عبور و تایید آن توسط سایت، کاربر به عضویت سایت درآمده و مسئولیت کلیه امور انجام شده توسط وی در سایت، بعهده ایشان خواهد بود در غیر این صورت مجاز به استفاده از خدمات هنر من نبوده و هرگونه دسترسی یا استفاده، به معنای تجاوز به حقوق هنر من بوده که قابلیت پیگرد قانونی خواهد داشت. بدیهی است در صورت وارد کردن اطلاعات در آدرس هایی بجز آدرس www.honareman.com مسئولیت و عواقب از دست رفتن اطلاعات و یا سرقت اطلاعات با کاربر مورد نظر می باشد و چنانچه این قصور باعث ورود خسارت اعم از مادی یا معنوی به سایت شود، کاربر ملزم به جبران خسارت براساس برآورد هنر من خواهد بود. همچنین کاربر متعهد می شود تا رمز عبور مناسبی برای حساب کاربری خود تعیین نموده و به منظور حصول امنیت در دسترسی به حساب کاربری خود، شخصا مسئولیت حفظ و نگهداری آن را به عهده گیرد. در صورت عدم تعهد، سایت در قبال آن مسئولیتی نخواهد داشت. درصورت نیاز به رمز عبور جدید، کاربر موظف می باشد تا همه معیارها و فرایندهای حفاظتی هنر من را برای احراز هویت طی نموده و در صورتیکه نتواند هویت خود را اثبات نماید سایت این حق را برای خود محفوظ می دارد تا از دسترسی جزیی و یا کلی کاربر مربوطه، جلوگیری نماید. در هنگام انتخاب نام کاربری نباید از اسامی خاص یا مارکهای تجاری استفاده شود. با انتخاب هر گونه نام کاربری که با شئونات اجتماعی، مذهبی، سیاسی و فرهنگی کشور مغایر باشد، سایت مجاز خواهد بود تا نسبت به ابطال آن اقدام نموده و کاربر حق هیچگونه اعتراض نخواهد داشت.

تبصره 1- کاربر حق فروش، انتقال و استفاده از نام کاربری دیگران را نداشته و در صورت اثبات این موضوع برای هنر من، سایت بدون اجازه کاربر حق ابطال آنرا خواهد داشت و کاربر حق هیچ گونه اعتراضی را نخواهد داشت.

تبصره 2- سایت هنر من مجاز است به صورت مستقیم یا غیرمستقیم اطلاعاتی را که برای تأیید هویت كاربر ضروری بوده کسب نماید. پرسش از خود كاربر برای دریافت اطلاعات تکمیلی ، درخواست تأیید پست الکترونیکی ، استعلام و تحقیق در مورد صحت اطلاعات مرتبط با کارت ها یا حساب های معرفی شده ، برخی از مصادیق این امر تلقی می شوند.

3-4 تعیین نام کاربری و رمز عبور

هنگامی که شما برای استفاده از خدمات سایت، ثبت نام می نمایید، اطلاعات تماس شامل نام، نشانی و شماره تلفن، آدرس پست الکترونیکی، آدرس محل سکونت، اطلاعات بانکی شامل شماره کارت یا شماره حسابتان را در اختیار ما قرار می دهید. تا زمانی که شما مشتری ما باقی بمانید، اطلاعات با توجه به وضعیت حساب کاربری، نوع خدمات و کار سیستم، مدیریت می شوند.

تبصره 3- کاربران هنر من میبایست هرگونه تغییر تلفن و آدرس خود را از طریق پنل کاربری خود  به روز نمایند. بدیهی است در صورت مشاهده اشکال در آدرس و تلفن، حساب کاربری خاطی، توقیف خواهد شد.

تبصره 4- اگر شماره‌ کارت یا شماره حساب كاربر به هر دلیل تغییر نماید و یا مسدود شود، در اسرع وقت موظف خواهد بود اطلاعات مربوطه را در سایت به روزرسانی نموده در غیر این صورت مسئولیتی متوجه سایت نخواهد بود. این اطلاعات در پنل کاربری "هنرِ من" در قسمت اطلاعات کاربری ،اطلاعات حساب بانکی قابل دسترسی میباشد.

تبصره 5- هنر من اطلاعات دریافت شده از اعضا خود را فقط در امور مرتبط معاملاتی استفاده نموده و به هیچ وجه در اختیار سایرین قرار نخواهد داد. همچنین در صورت نیاز به انجام مقاصد تجاری با کسب اجازه از کاربر نسبت به بهره برداری از این اطلاعات، اقدام خواهد نمود.

4-4 امنیت اطلاعات كاربران

حفاظت از اطلاعات شخصی كاربران برای این سایت بسیار حائز اهمیت می باشد. جهت اطلاع از اقداماتی كه برای محرمانه ماندن اطلاعات کاربران صورت می گیرد، به صورت جداگانه راهنمایی برای حفظ حریم شخصی در سایت قرار خواهد گرفت.

5-4 لغو عضویت

كاربر در هر زمان می تواند با مراجعه به فرم "تماس با ما"، درخواست لغو عضویت در هنر من را بدهد. هنر من حساب کاربر مورد نظر را غیرفعال می کند اما از پایگاه داده های خود خارج نمی کند. این کار به منظور نگهداری جزئیات کاربران و تراکنش های آنها، انجام می شود. با لغو عضویت، سایت کلیه‌ وجوه نزد خود را تا تعیین تکلیف نهایی حفظ خواهد کرد و كاربر حتی پس از لغو عضویت نسبت به تعهداتی که پیش از آن در ازای تراکنش های ثبت شده متقبل شده‌ مسئول خواهد بود.

تبصره 6- در صورتی که کاربر، عملی خارج از قوانین و مقررات تعیین شده انجام دهد، سایت مجاز خواهد بود بدون اخطار پیشین عضویت کاربر را به حالت تعلیق در آورده و یا آن را ابطال نماید و طبق قوانین و مقررات موجود در این قرارداد با ایشان برخورد خواهد شد. کاربر با قبول این توافق نامه موافقت خود را مبنی بر ایفای تعهدات مندرج در قوانین و مقررات اعلام می دارد.

تبصره 7- با قبول این توافق نامه، هنرِ من مجاز است تا در صورت وقوع هر گونه تقلب، یا کشف احتمال تقلب و کلاهبرداری، عضویت کاربر را معلق و یا ابطال نماید و کاربر حق هرگونه اعتراضی را در این مورد از خود سلب می کند .همچنین هنر من مجاز خواهد بود کلیه خسارات وارده را از کاربر اخذ کند.

6-4 ارتباط میان سایت و کاربران

ارتباط با کلیه بخشهای سایت از طریق "تماس با هنرِ من"  که لینک آن در صفحه اول سایت در قسمت فوتر سایت موجود است برقرار می گردد. ضمنا در مواقع ضروری سایت از طریق شماره تلفن هر كاربر با وی ارتباط برقرار می نماید.

تبصره 8- بر اساس این توافق نامه كاربر قبول می نماید کلیه اخطارها ، تذکرات و مکاتبات مربوطه، مندرج در سایت و یا ارسال شده به نشانی پست الکترونیک و یا نشانی پستی درج ‌شده هنگام تکمیل درخواست عضویت، به رویت وی می رسد. در این صورت 24 ساعت پس از درج اخطار بر روی سایت یا ارسال آن به نشانی پست الکترونیک وی ، اخطار، ابلاغ شده تلقی گردیده و در صورت ارسال از طریق پست، اخطار مذکور پس از گذشت سه (۳) روز کاری ابلاغ شده تلقی می گردد. اگر كاربر پس از گذشت این مدت از ادامه‌ ارتباط الکترونیکی با هنر من منصرف گردد، سایت مجاز خواهد بود که کلیه حقوق کاربری وی را محدود، معلق و یا مسدود نماید.

تبصره 9- اگر علیرغم تلاش شبانه روزی پرسنل در جهت فعال بودن سایت، در بعضی از موارد به دلایل غیر ارادی و یا فورس ماژور دسترسی 24 ساعته کاربر به سایت مقدور نباشد، با پذیرش این توافقنامه کاربر حق هیچگونه اعتراض و اقامه دعوی در خصوص قطع تماس احتمالی و همچنین زیانها و خسارات احتمالی وارده ناشی از موارد مذکور را نداشته و این حق را از خود سلب می نماید.

7-4 شرح کالا

برای عرضه کالا می توانید از متن، عکس و گرافیک در گروه های مناسب استفاده کرده و مسئولیت استفاده از هر نوع ابزار فوق که مغایر با شئونات مذهبی، اجتماعی ،سیاسی و فرهنگی کشور باشد منحصرا متوجه کاربر خواهد بود. فروشنده می بایست ضمن تشریح کامل وضعیت کالا، کلیه شرایط مربوط به فروش آنرا نیز اعلام نموده و نوع فروش کالا نیز باید دقیقا در شرح آن درج شود .

تبصره 10- سایت توضیحات محصولات، قیمت آن ها و آمار مربوط به فروشندگان یا سایر موارد را تأیید نمی کند. همچنین ادعا نمی کند که نتایج جست و جو لزوما کامل، دقیق، قابل‌اعتماد و به‌ روز باشد. این خدمت برای آگاهی بیشتر و کمک به خریداران طراحی شده و به معنای تایید یا تضمین کالاها و خدمات فروشندگان نیست و جبران هر گونه خسارتی که از این منظور به کاربر وارد می شود به عهده خودش خواهد بود.

8-4 خرید و فروش

درصورتی که کاربر ، اقدام به فروش کالایی در سایت نماید، باید اطمینان داشته باشد که قانونا مجاز به فروش آن کالا می باشد.

پس از خرید کالا توسط خریدار ، فروشنده موظف خواهد بود ظرف 48 ساعت ،در صورتی که کالا مدت زمان آماده سازی نداشته باشد کالا را آماده ارسال برای خریدار نموده و در غیر اینصورت اگر کالا زمان آماده سازی دارد 48 ساعت پس از اتمام مهلت زمان آماده سازی کالا، کالا را آماده ارسال برای خریدار نموده و در پنل کاربری در بخش فروشگاه من کد رهگیری مرسوله را جهت آگاهی خریدار در سایت وارد نماید.

تبصره 11- در صورتی که کاربر فروشنده کالایی را فروخته باشد و پس از آن اقدام به عدم نمایش آن کالا در سایت نماید  ابطال فروش مجاز نیست و فروشنده ملزم به تهیه کالاو ارسال آن به خریدار می باشد.

تبصره 12- در صورتی که کالای فروخته شده جزو کالاهای ممنوعه در سایت هنر من باشد،هنر من حق ابطال معامله و بازگردادن وجه به خریدار و معلق نمودن حساب کاربری فروشنده را خواهد داشت.

 

تبصره 13- استفاده از لینک های خرید سایت های دیگر، برای فروشندگان جهت تبلیغات یا ارائه خدمات و یا سرویس های خود به خریداران سایت مجاز نمی باشد و در صورت مشاهده تخلف هنر من حق معلق نمودن حساب کاربری فروشنده را خواهد داشت.

9-4 روش ارسال کالا

فروشندگان باید پس از فروش کالا نسبت به ارسال آن به خریدار از طریق پست های مورد تایید هنر من اقدام نمایند. این موسسه ها فعلا نظیر پست پیشتاز جمهوری اسلامی می باشند.

10-4 مسئولیت فروشندگان

کاربر هنر من که به عنوان فروشنده فعالیت می نماید، موظف است نسبت به ارسال و تحویل کالا اقدام نماید. بدیهی است که هرگونه مسئولیت، در زمینه کیفیت یا کمیت کالای ارائه شده و نیز ارسال آن بر عهده فروشنده بوده و در صورت اعلام خریدار، مبنی بر عدم دریافت کالا،در پنل کاربری خود زبانه عدم دریافت کالا،فروشنده موظف به ارائه رسید ارسال کالا می باشد. فروشنده موظف است اطلاعات کامل خریدار را از سایت دریافت نماید. در بعضی از مواقع این امکان وجود دارد، هنر من به منظور تطبیق اطلاعات، جلوگیری از سوء استفاده و کلاه برداری با فروشنده و خریدار به صورت جداگانه تماس گرفته و در این صورت هر دو طرف موظف به ارائه اطلاعات به هنر من خواهند بود. هر نوع ضرر و زیانی که به هر نحو از سوی فروشنده به خریدار و یا از سوی خریدار به فروشنده وارد شود میبایست مابین طرفین حل و فصل شود. هنر من امکان گفتگوی دو طرفه را به منظور حل مشکلات از طریق بخش پیام ها در پنل کاربری فراهم نموده و در صورت عدم حل مشکل، امکان پیگیری قضایی برای فروشنده و خریدار صرفا علیه یکدیگر وجود دارد. چنانچه در نتیجه نقض این توافق نامه ضرر و زیانی از سوی هر یک از طرفین به هنر من، سایر کاربران و یا اشخاص ثالث وارد شود، مسئولیت جبران خسارت با ایشان خواهد بود.

  • فروشنده موظف خواهد بود کالاهایی را که موجود نداشته در قسمت فروشگاه  یا وارد ننموده و یا تعداد روز آماده سازی برای آن کالا را درج نماید .چنانچه موجودی کالایی در فروشگاه به صفر رسیده و امکان تهیه مجدد آن  وجود نداشته باشد نسبت به غیر فعال کردن نمایش آن کالا در فروشگاه خود اقدام نماید.
  • از آنجایی که هزینه حمل از خریدار دریافت می گردد، فروشنده موظف خواهد بود در هنگام ورود اطلاعات وزن کالا دقت نماید.زیرا هزینه پستی بر اساس وزن کالا از روی جدول پست شرکت پست جمهوری اسلامی ایران محاسبه خواهد شد.پس از وصول کالا توسط خریدار ، وجه کالا پس از کسر هزینه پستی، به حساب فروشنده واریز خواهد شد.
  • فروشنده موظف خواهد بود فقط از طریق پست پیشتاز شرکت پست جمهوری اسلامی ایران، جهت ارسال کالا برای خریدار اقدام نماید.
  • در صورتیکه کالای ارسال شده جهت خریدار به دلایلی از قبیل مغایرت با اطلاعات وارد شده کالا در سایت، شکستگی و یا آسیب دیدگی از سوی خریدار مرجوع گردد، هیچ هزینه ای به فروشنده از سوی سایت پرداخت نخواهد شد.
  • فروشندگان ملزم هستند در معاملاتی که در این سایت انجام می دهند الزامات این توافق نامه را رعایت نمایند و مندرجات این توافق نامه در تفسیر و تعبیر اختلافات طرفین ملاک عمل می باشد. و تفسیر و تعبیر مفاد این توافق نامه به عهده هنر من خواهد بود.
  • فروشنده ملزم می باشد در زمان مفقود شدن کالا، جهت استفاده از خدمات بیمه موسسه های حمل و نقل با توجه به قیمت کالا اقدام نماید.
  • هنر من امکان گفتگوی دو طرفه را به منظور حل مشکلات از طریق بخش پیام ها در پنل کاربری فراهم نموده و نیز فروشندگان میتوانند لینک شبکه های اجتماعی خود از قبیل اینستاگرام،تلگرام و ... را از طریق پنل خود وارد نمایند.
  • از قرار دادن هرگونه شماره تلفن به صورت مستقیم در بخش بیوگرافی یا صفحه فروشگاه خود خودداری نمایید،در اینصورت هنر من این اختیار را دارد که شماره تلفن شما را حذف نماید.

11-4 مسئولیت خریدارها

  • در هنگام به وجود آمدن اختلاف بین خریدار و فروشنده، چنانچه طرفین به توافق نرسند، شکایت به بخش حل اختلاف هنر من  ارجاع داده می شود. اگر طبق نظر بخش حل اختلاف مقرر شد که کالا باید مرجوع شود، هزینه حمل برای استرداد کالا به فروشنده به عهده طرفی خواهد بود که بخش حل اختلاف رای داده است. در صورتی که خریدار ظرف مدت 48 ساعت آن کالا را مرجوع نکند، مبلغ پرداختی به خریدار مسترد نخواهد شد و وجه برای فروشنده قابل برداشت خواهد بود.
  •  خریدار در هنگام استرداد کالا موظف خواهد بود، فقط از طریق موسسه پست جمهوری اسلامی ایران، جهت این امر استفاده نموده و اطلاعات بارنامه ارسالی را ظرف 24 ساعت کاری به بخش پشتیبانی سایت اعلام نماید. پس از تایید وصول کالا توسط فروشنده، وجه پرداختی بابت خرید آن کالا به حساب خریدار واریز خواهد شد.
  • خریداران ملزم هستند در معاملاتی که در این سایت انجام می دهند الزامات این توافق نامه را رعایت نمایند و مندرجات این توافق نامه در تفسیر و تعبیر اختلافات طرفین ملاک عمل می باشد.

12-4 روش پرداخت

خریداران می توانند با استفاده از کلیه کارت های عضو شتاب نسبت به خرید کالاهای مورد نیاز خود از فروشگاه هنر من اقدام نمایند. پس از واریز وجه توسط خریدار، قسمت حسابداری سایت از وصول پرداختی شما در حساب بانک اطمینان حاصل نموده و چنانچه پول از حساب شما کسر گردیده، ولی به حساب سایت واریز نشده باشد، طی تماس تلفنی این موضوع به فرستنده وجه اطلاع داده خواهد شد. خریدار نهایتا پس از اطلاع از این موضوع تا 48 ساعت صبر نموده و اگر طی این مدت وجه واریزی از سوی بانک مسترد نگردید، آنگاه با پشتیبانی بانک عامل پرداخت اینترنتی تماس گرفته و نسبت به رفع مغایرت اقدام نماید.

تبصره 15- برای جلوگیری از زیان ها و خطرات احتمالی، سایت می تواند شیوه های پرداخت یک تراکنش را محدود نماید. در چنین مواردی، كاربر می تواند پس از اطلاع از این محدودیت ها، با استفاده از شیوه های باقی مانده تراکنش را انجام دهد.

13-4 فعالیت ‌ها، مبادلات و کالاهای ممنوعه

فروشندگان ابتدا باید از مطابقت داشتن فعالیتها، مبادلات و فروش کالای خود با قوانین سایت اطمینان حاصل نمایند. در صورت منطبق نبودن آنها با قوانین سایت، از انجام هر یک از این امور جلوگیری شده و همچنین ممکن است تغییرات دیگری نظیر ایجاد محدودیت در تسهیلات خرید و فروش و حتی بسته شدن حساب کاربر خاطی اعمال شود. بنابراین انجام هرگونه فعالیتی که با این توافق نامه منطبق نباشد ممنوع بوده و جبران خسارات ناشی از این بند به عهده کاربر ( خریدار یا فروشنده ) خواهد بود. لیست فعالیت ها، مبادلات و کالاهای ممنوعه که تحت هیچ شرایطی نمی توانند مورد خرید و فروش قرار گیرند به شرح فایل پیوست این توافق نامه (جهت مشاهده لیست اینجا را کلیک فرمایید) می باشند.

تبصره 16- مواردی که مطابق این قرارداد مصداق فعالیت ها، مبادلات و کالاهای ممنوعه باشند در شمول حمایت های سایت قرار نخواهند گرفت.

14-4 تعرفه های خدمات هنرِ من

تعرفه های مربوط به عرضه کالا و فروش آن در صفحه تعرفه های خدمات سایت درج گردیده است (جهت مشاهده جدول تعرفه ها اینجا را کلیک نمایید). تعرفه های مندرج در صفحه مذکور هر سه ماه یک بار بازنگری و در صورت نیاز تغییر خواهند یافت .

15-4 روش تسویه حساب با فروشندگان

پس از فروش موفق کالا در سایت، مبلغ کالا و هزینه ارسال از خریدار دریافت گردیده و با ایمیل و اس ام اس به فروشنده اطلاع داده خواهد شد تا کالای خود را برای خریدار طبق سفارش داده شده، در زمان تعیین شده ارسال نماید. پس از تحویل و تایید کالا توسط خریدار، مبلغ واریز شده پس از کسر تعرفه خدمات هنرمن که مبلغ 10 درصد مبلغ فروش است به شماره حسابی که فروشنده در اختیار هنر من گذاشته است ،واریز می گردد.(هنر من به منظور تشویق کاربران خود مبلغ اولین فروش هر فروشنده را به صورت تمام و کمال بدون کسر هیچ مبلغی پرداخت خواهد کرد ) اگر خریدار دریافت کالا را تا 4 روز پس از ثبت کد رهگیری توسط فروشنده تایید نکند، در این مدت مبلغ پرداختی به حساب فروشنده واریز نخواهد شد. پس از سپری شدن این مدت و تایید نشدن وصول کالا توسط خریدار، از بخش پشتیبانی هنر من برای تایید تلفنی کالا با خریدار تماس گرفته می شود. چنانچه طی مدت 24 ساعت دو بار بخش پشتیبانی با خریدار تماس بگیرد و خریدار پاسخگو نباشد، سیستم به صورت خودکار کالا را تایید می کند و مبلغ واریزی به حساب فروشنده واریز می شود. اگر خریدار هنگام تایبد کالا فیدبک شکایت بدهد، مبلغ کالا تا 7 روز پس از تاریخ ثبت کد رهگیری توسط فروشنده، غیر قابل برداشت است و طی این مدت خریدار باید شکایت خود را مطرح کند. در صورت مطرح کردن شکایت، اختلاف به سایت هنر من ارجاع داده می شود. سپس سایت با توجه به ادله دو طرف و طبق قوانین موجود دارای حق تصمیم گیری در مورد آزادسازی بخشی و یا تمامی مبلغ مبادله برای هر دو طرف و یا تنها یک طرف منازعه می باشد.این وجه بعنوان امانت در حساب هنر من باقی مانده و قابل برداشت نخواهد بود تا موضوع مورد نزاع حل و فصل نهایی گردد.

ماده 5- حل اختلافات

خریداران و فروشندگان در صورت داشتن شکایت، اختلاف و یا مواجه با بروز مشکلات در امر خرید و فروش می بایست با مراجعه به پنل کاربری خود زبانه سبد خرید و انتخاب دکمه تراکنش و ثبت میزان رضایتمندی، مورد حمایت هنر من قرار گیرند.

حل اختلافات از طریق داوری هنرِ من

در صورتیکه قسمت حل اختلاف سایت نظر نهایی، در مورد حل یک اختلاف را اعلام نموده و لیکن یکی از طرفین آن نظر را اجرا ننمایند، دیگر حق طرح هیچ گونه شکایتی در این مورد را نخواهند داشت.

تبصره 18- اگر ثابت شود که دعوای مطرح‌ شده از طرف کاربر واهی بوده، کاربر موظف است خسارات وارده به هنرِ من را مطابق نظر داور رسیدگی‌کننده به آن بپردازد و در صورتی که کاربری با مشكل روبرو شده و هنر من را در بروز آن مقصر بداند، لازم است ابتدا موضوع را با خود سایت در میان گذاشته تا با مذاکره و رسیدگی دقیق‌تر نسبت به حل مساله اقدام شود.

ماده 6- اقدامات و اختیارات سایت

هنرِ من در قطع، محدود نمودن و یا لغو ارایه خدمات خود به کاربران مختار است و کاربر با تایید این توافق نامه این اجازه را به هنرِ من می دهد. همچنین اگر بر اساس دلایل و شواهد قطعی مشخص گردد که کاربر در فعالیت ها و مبادلات ممنوعه یا کالاهای غیر مجاز دخالت داشته‌، به منظور جلوگیری از ورود ضرر و زیان به کاربران، اشخاص ثالث و سایت، اقدامات احتمالی شامل موارد زیر را اتخاذ خواهد نمود:

  •  توقف انجام تراکنش ها، تعلیق یا ایجاد محدودیت دسترسی کاربر به سایت و یا لغو عضویت
  •  اصلاح اطلاعات نادرستی که به سایت داده‌ شده است
  • اطلاع به مشتریان، بانک و سایر کاربران در مورد فعالیت های کاربر خاطی
  •  امتناع از ارائه ی خدمات آتی
  •  تعقیب و پیگرد قانونی، سایت این حق را برای خود محفوظ می دارد که به تشخیص خود و با اطلاع قبلی به این توافق نامه خاتمه داده و یا دسترسی کاربر به سایت را قطع نماید
  •  قطع خدمات و یا محدودیت دسترسی به صفحه کاربری
  •  نقض شرایط استفاده از خدمات اینترنتی سایت
  • اگر کاربر شرایط استفاده از خدمات هنر من را نقض کند، سایت می تواند از طرق قانونی و یا ضمانت اجراهای این توافق نامه، خسارات وارد شده را مطالبه نماید.

در صورتی که ارائه خدمات به کاربر قطع یا محدود و یا لغو گردد، مراتب به وی ابلاغ خواهد شد. در این موارد کاربر می تواند تقاضای رفع این محدودیت ها را مطرح نماید تصمیم گیری نهایی در این خصوص با سایت خواهد بود. اگر كاربر به سایت بدهکار باشد، فورا اقدامات لازم جهت وصول طلب انجام خواهد شد. كاربران موظفند نهایت سعی خود را جهت تسهیل و تسریع این امر به كار بندند. اگر نسبت به یک تراکنش شکایتی مطرح شود، سایت ادامه مبادلات را تا حصول نتیجه قطعی به تعویق می اندازد. اگر حکم به نفع فروشنده صادر شده و یا تراکنش به دلیل حمایت سایت از فروشندگان صحیح تشخیص داده شود، مبلغ مورد اختلاف به فروشنده مسترد خواهد شد در غیر این صورت مبلغ مورد اختلاف به خریدار باز گردانده می شود. در جهت حفظ منابع سایت و همچنین جلوگیری از سوء استفاده احتمالی ،فروشگاه های آزمایشی، غیر فعال، بدون محتوا و محصول حذف خواهد شد.

ماده 7- حقوق و مالکیت سایت

دامنه www.honareman.com، نام «هنرِ من»، لوگو و سایر علائم تجاری ثبت شده، محصولات و خدمات درج شده در سایت، متعلق به هنر من بوده و بدون کسب اجازه کتبی، هر گونه کپی برداری و استفاده از موارد فوق بدون کسب اجازه کتبی ممنوع خواهد بود. علاوه بر این، اسناد، توافقنامه ها، فرم ها، درخواست ها، طرح سربرگ صفحات، شکل های گرافیکی ،ویدئوهای تصویری ،موارد قابل دانلود،سورس کد و کلیه داده ها و محتوای تولید شده در مالکیت انحصاری هنر من بوده و بدون کسب اجازه کتبی کپی برداری از آنها ممنوع است. مالکیت و منافع کلیه حقوق سایت هنر من و مندرجات آن منحصرا متعلق به هنر من خواهد بود.

ماده 8- قانون حاکم

قانون حاکم بر این توافق نامه کلیه‏ قوانین و مقررات کشور جمهوری اسلامی ایران می باشد.

ماده 9- شرایط عدم مسئولیت و عدم تضمین

قانون حاکم بر این توافق نامه کلیه‏ قوانین و مقررات کشور جمهوری اسلامی ایران می باشد.

1-9 شرط عدم مسئولیت

سایت و هیچ یک از ارگان های اصلی یا فرعی آن به هیچ وجهی، مسئول خسارات اتفاقی، غیرقابل ‌پیش بینی، تبعی و عدم النفع در قبال کاربران نیست. مسئولیت هنر من و کارکنان آن محدود به خسارات مستقیم و بلاواسطه ای است که با اثبات تقصیر سایت به کاربران یا اشخاص ثالث وارد شده است. در صورتی كه ثابت شود ورود خسارت در نتیجه اهمال، تقصیر و یا نقض تعهدات قانونی یا قراردادی كاربر بوده، سایت و هنر من مسئول پرداخت هیچ خسارتی نخواهند بود. همچنین در صورتی كه احراز گردد وقوع حالت فورس ماژور یا قوه قهریه باعث ایجاد خسارت گردیده، سایت و موسسه از مسئولیت برئ خواهند بود.

  • با پذیرش این توافقنامه کاربران قبول می کنند موسسه و سایت هیچگونه مسئولیتی در خصوص ادعاها و مطالب گمراه کننده، نادرست، مضر و موهن مندرج در سایت ندارد. بدیهی است به محض اطلاع و رویت هر گونه اطلاعات غیر اخلاقی، غیرشرعی و ناهنجار، اطلاعات مذکور از سایت حذف خواهد شد.
  • سایت هیچگونه مسئولیتی در خصوص زیان ها و خسارات احتمالی ناشی از عملکرد موسسه و پرسنل به اعضا نداشته و حداکثر خسارات قابل پرداخت معادل کارمزد خدمات ارائه شده به شخص مدعی ، خواهد بود.
  • هنر من در مورد صحت اظهارات كاربران در خصوص کسوراتی از قبیل مالیات، عوارض و دیگر مطالبات قانونی که به مبالغ دریافتی یا پرداختی تعلق می گیرد، هیچ مسئولیتی ندارد و مسئول پرداخت این کسورات نخواهد بود.
  • عدم تضمین: سایت خدمات خود را تنها طبق شروطی که در این توافق نامه بیان شده ارائه می نماید و هیچ تضمین و شرط اضافی دیگر را نپذیرفته و تضمین نمی نماید که خریدار یا فروشنده به همه شروط معامله پایبند باشند و جبران کلیه خسارات ناشی از این مورد به عهده طرفین (خریدار یا فروشنده ) خواهد بود.

ماده 10- عدم اسقاط حق

عدم تعقیب یا چشم پوشی سایت از نقض برخی تعهدات توسط کاربران به معنای اسقاط حق رسیدگی و تعقیب این تخلفات نیست و در آینده می توان این تخلفات را تحت تعقیب قانونی قرار داد. بنابراین، طرح ادّعای مرور زمان از سوی كاربر به هیچ وجه قابل قبول نخواهد بود.

ماده 11- اصلاح توافق نامه

امکان بازنگری و یا اصلاح کلی و یا جزیی این توافق نامه در طی زمان وجود داشته و در صورت انجام این امر نسخه‏ی بازنگری شده بر روی سایت قرار گرفته و از زمان درج نسبت به همه ی كاربران عضو موثر خواهد بود. اگر در توافق نامه بازنگری شده تغییری اساسی ایجاد شده باشد، به نحوی که برای اعمال مقررات جدید نیاز به اعلام موافقت دوباره اعضاء باشد، این تغییرات 30 روز قبل از اعمال شرایط جدید در بخش پنل کاربری هنر من به اطلاع کاربران خواهد رسید تا در صورت مخالفت با شرایط جدید ، به عضویت در هنر من خاتمه دهند. ادامه انجام مبادلات از طریق این سایت به معنای پذیرش شرایط جدید خواهد بود.

ماده 12- شرایط اضطراری

عمل به مفاد این توافق نامه برای هنر من، در شرایط خارج از اراده از قبیل قطعی سیستم اینترنت و... و اضطراری شامل سیل، زلزله، صاعقه ، آتش سوزی و غیره مستثنی خواهد بود. این توافق نامه در 12 ماده و 18 تبصره به رویت کاربر رسیده و با تایید در هنگام عضویت، از آن پس پذیرش بدون قید و شرط این قرارداد لازم الاجرا خواهد بود.